Frirum

Jeg hækler og strikker kun på dage der ender på g.

Sæson 5/1 - 22/6

GRATIS - man laver ting for HUSET og sælger

For deltagelse på et hold, forudsætter det et årligt medlemskab på kr. 150,-


Tirsdag kl. 9.30 - 16.00

i tekstil - kælderetagen


Holdleder

AnnaLise Andreassen

Drømmer du om at udvikle dine hækle eller strikkefærdigheder og blive endnu mere sikker i arbejdet med garn og mønstre?

I FRIRUM får du mulighed for at bygge videre på dine grundlæggende teknikker og lære nye metoder, der åbner op for endnu flere kreative muligheder.


Med blot garn og en hæklenål kan vi kigge på hæklemasker, hæklemønstre, flerfarvet hækling, blomster, oldemorfirkanter m.m. lave alt fra brugsting til dekorative projekter.

Strikkepindene former de flotteste trøjer, Mary svøb, bøllehatte til børn og voksne,

Scarf tørklæder i alle mulige farver og vi kan blive ved.


Samtidig er der plads til fordybelse og udfordringer for dig, der gerne vil udvikle dine færdigheder yderligere. Tag dit garn og din hæklenål eller strikkepinde med samt måske en opskrift, et billede eller en tegning - så hjælpes vi ad.


For 6 år siden startede 5 - 6 personer holdet FRIRUM op og i dag er der 25 personer i alle aldre. Den ældste på holdet er Ruth, hun er over 90 år.


FRIRUM: Er et rum hvor vi laver det vi har lyst til, og sælger det for HUSET.


Kursisterne udtaler sig med hvorfor de er med på holdet: Det er hyggeligt, og man møder andre mennesker med samme interesse, socialt samvær, afbræk i hverdagens tommerum, der opstår venskaber på tværs af alder og vi hjælper hinanden, erfaringsudveksling og vi får råd og vejledning.

Vi deler sorger og glæder, drikker kaffe, mental fitness.

Man bliver accepteret som den man er og bliver taget rigtig godt imod og vi har en munter tone.

Else på 90 år siger: Jeg har været med til strik i 30 år, det var en veninde der gik på Aktivitetscentret dengang som fik mig med, hun sagde: du skal kommer herned når du er færdig med dit arbejde 1 gang i ugen og jeg nyder det hver gang,  min veninde kommer desværre ikke mere, da hun ikke kan klare det.

Annalise Andreassen som er holdleder startede i kantinen i 1992 - 2013 derefter blev hun frivillig i strikke-/hækle undervisning

Frirumspigerne på tur til Hostahaven i Ringkøbing der spiste vi vores medbragte sandwich fra "HUSET", der er en masse billeder fra hostahaven. 

Derefter kørte vi til Huset Tind for at se på garn og blive inspireret til noget nyt, vores eftermiddagskaffe fik vi i Vestkystens Gårdbutik, en rigtig dejlig med dag med masser at grin, godt vejr og masser af blomster.

Find osRing nuSend os en e-mail
unsplash